Thursday, February 05, 2009

aku rindu dia

aku tiada mood malam ini..bertemankan YM sahaja. aku rindu dia..tp dia?
tah mengapa hari ini aku rasa seperti sampah sahaja..ditolak tepi seperti plastic beg selepas diambil bungkusan nescafe '0' ais yang cantik dibungkus itu..dibiarkan terbang membawa diri di tiup angin yang mendayu-dayu..

aku sunyi..setelah 6 hari kakak ku pergi tinggalkan aku di rumah kesorangan, aku bertambah sunyi..dia juga tinggalkan aku..
aku terasa aku ini seperti tiada hala tujuan..aku memberi pelbagai alasan untuk menunjukkan aku masih kuat..tp....

aku lemah..tidak terdaya.

aku menjadi harapan keluarga..setelah kakak ku tiada, aku yang menjaga segalanya..
aku penat..aku sakit..tp tiada siapa tahu..kalau mereka tahu pun..mereka tidak peduli..aku penat..kadang terasa seperti hendak pitam..segera aku duduk..menarik nafas dalam..aku terdiam..tetapi, tiada siapa peduli..kerana aku memang selalu sakit..tapi sakit ini berlainan..
aku menjadi seorang yang lemah..tidak kuat seperti dahulu..

aku penat seperti segala kekuatan aku dihisap..disedut oleh alam..matahari yang semakin terik membuat aku terasa kering..aku rindu dia..yang memberi aku kekuatan seperti dahulu..dia yang memahami aku..
tetapi aku merasakan dia jauh dari aku..membenci aku..kenapa? aku hanya ingin kasih sayang mu..yang membuat aku kuat..segala kerenah mu,suara mu,senyum mu..aku rindu..

tetapi..aku hanya insan biasa..kaum hawa..aku hanya diam dan menunggu..harap dia memahami ku..dan datang memeluk ku..kerana aku ingin pelukannya..

*ps: aku memerlukan pelukan yang kuat ngerti?

11 comments:

eD love photographY said...

ololo...
rilek ek..
sabar2....
nak uji kesabaran la tu...
cool suda..
hehe...
caiyokkk dahlia

Dahlia said...

thanks..
;(

aainachentak said...

kadang kala akan ada hari yg suram.kamu harus bertabah ya!

btw hye..visiting! nice blog!ayat yg best!:PP

Bule said...

aku rindau kau jugak..

hahaha..tiba2 ja..
aku masuk..
guna comment..okei x?

Dahlia said...

aaina:hehe thanks


bule:ok2! rindu la..xkesah..

anak lagenda said...

Sedih plak bila ak baca...Tp apa2 pon ko Perlu tabah hati n rbersabar.Mungkin ada hikmah disebaliknya..Selalu lah meningatiNYa n bertawakal..k

S90 said...

menumpang membaca di sini ya..

Dahlia said...

anak ledenda: thanks..semangat!



S90:ha...tumpang lah..

Ash said...

sigh.... ;(
sedih jerk post u yg nie...
jgn sedey2 sgt k...
keep smilin ;)

sayaNADDY said...

i miss him t0o..
erk? o_O??

(gila budak neh)

Dahlia said...

ash, ;)

naddy, sapa yg u rindu tuu?? ermm...(@.#)-kena tumbuk!