Monday, February 16, 2009

aku teringatkan dia...

ya Allah..
kenapa mesti dia yang pergi meninggalkan aku..
dia berjanji untuk melihat aku berjaya..
aku masih gagal untuk memenuhi impiannya..
dia sudah tiada..

tiba-tiba, aku rindu dia..
wajahnya, senyumnya, suaranya,pelukannya..
aku rindu sangat-sangat..
grandpa ku yang dicintai..
aku rindu kamu..
nasihat mu yang aku tak mendengar..
sekarang aku rindukannya..

semuanya..
cara mu berjalan..
cara mu membawa kereta..
begitu lambat..40km/jam agaknya..
perjalanan ke Kuala Lumpur dari Pulau Pinang memang mengebaskan pinggul aku..
aku rindu semua itu..
di waktu petang, aku duduk bersama mu di luar..
pelbagai cerita aku mendengar..

kamu yang gemar bertutur dalam bahasa jepun bersama kakak..
moshi-moshi-setiap kali menjawab panggilan dari kami..
bageroo!!- ayat yang dikeluarkan semasa dia keluar dari biliknya..
aku rindu semua itu..

sanggup ke Kedah untuk membeli juadah berbuka puasa..
akhirnya, berbuka di dalam kereta..
saat-saat kamu tiada lagi disisi, kami rebah..
tiada lagi pimpinan kamu..
kami buta..
aku yang masih muda ini?
begitu naif tentang segala..
tiada yang membantu..

bilakah dapat lagi berjumpa dengan mu?
ku harap tidak lama..
aku mula rasa kesakitan yang mendalam..
aku sakit..
tetapi sakit apa?
hanya tuhan yang tahu..
aku harap aku dapat bertahan selama yang boleh..

6 comments:

sam said...

wah! puisi sajak..
pengalaman yer..

niway thanks ya melawat blog saya..
i'll always keep in touch ur blog..

Dahlia said...

xde la..
pengalaman pun xde..
thanks btw..

experimental said...

hey!
i'm just passing by.
do stay strong aite girl!
it's life.
'semua yang hidup akan pergi juga kepada penciptanya'
:)

Dahlia said...

tq experimental!

zaira said...

i miss him! =(

Dahlia said...

i miss him to0!