Tuesday, February 24, 2009

cintaku..

cinta,
perkataan yang sudah muak aku mendengar..
aku cinta pada mu?
aku benci semua itu.
kerana ia semua bohong!
aku yang naif dalam kehidupan percintaan,
ditipu dengannya..
kenapa?
kenapa aku?
selalu aku lah yang bersama engkau..
aku yang menerima kau..
kau yang biasa segalanya..
aku yang berada disisi mu..


setalah lama bersama,kau dipandang tinggi..
aku?
hanya kenalan mu..
kau tidak lagi memandang aku..
aku dibuang begitu sahaja..
cinta? kau tanyakan kepada aku..
*senyum sinis
kita hanya kawan biasa..
kau ungkapkan kepada ku..
kau punyai wanita lain..
aku melihat kau memandang matanya..
hati ku remuk..
aku rebah..
jatuh seperti kaca,berkecai..
aku tahu aku hanya insan biasa..
tetapi tak perlulah aku menguji aku sebegini..

kenapa cinta aku, kau tak nampak?
adakah kau buta?
buta sunggu kau ya?
biar lah aku pergi..
daripada melihat kau bersama si dia..
aku membawa diri ku ke tempat lain..
semoga kau berbahagia..


p/s: yang ditulis hanya rekaan semata-mata..

No comments: