Monday, February 16, 2009

dulu dan sekarang..

dulu: aku lahir tak cukup bulan..(7 bulan je)
sekarang: tengok la aku dah besar mana..


dulu: aku minat gila makan sayur..
sekarang: jangan cakap makan, pandang pun jarang..


dulu: aku suka sangat main kejar-kejar
sekarang: aku nak lari pun tak larat.


dulu: aku selalu menabung..
sekrang: beg duit ku, tabung ku

dulu: aku gemar duduk dihadapan TV..
sekarang: aku lebih gemar mendengar lagu

dulu: aku tak suka coke
sekarang: dah suka tp kena boikot..(WTH)

dulu:aku tak suka nyanyi(aku pemalu)
sekarang: depan org pun aku nyanyi kuat-kuat!


dulu: aku gemok..(51kg berat ku!)
sekarang: aku boleh tahan la..(48kg cuma buncit sedikit!)

dulu: aku nak sangat rasa apa itu sushi..
sekarang: aku benci sushi! tak sedap!

dulu: aku suka muntah..(tak boleh lihat benda-benda yg *loyakan aku)
sekarang: aku masih senang nak muntah..

dulu: aku kuat..*supergirl!
sekarang: aku lemah sahaja..baru 17 weyy..tapi mcm nenek!

dulu: aku suka lompat-lompat atas katil.
sekarang: katil ku dah roboh 2 kali..ibu n papa dah bagi final warning!

dulu: aku bodoh
sekarang: arr..bodoh gak!

dulu: aku tak reti berenang(pernah lemas kat swimingpool,laut,sungai)
sekarang: aku hampir lemas di bukit merah..;p

dulu:aku pakai handphone yang tercabut segalanya..
sekarang; tiada bezanya..aku x boley guna hp sbb aku perosak

dulu: aku nak sangat bela kucing
sekarang: aku tak nak pula..selepas bela 129 hamster,seekor sugarglider,seekor hedgehog..

dulu: aku suka baca majalah/komic..(seventeen,cleo,utopia,gempak, karya ben,dll)
sekarang: tiada yg berubah..cuma aku kerap membuka helaian newspaper juga..

terlalu bnyk yg berubah sekarang..tetapi satu sahaja yang akan kekal selama-lamanya..

dulu: nama saya Dahlia bt Mazelan(kat tadika)
sekarang: I'm Dahlia bt Mazelan..*i know my name is rare!!

4 comments:

Aiza Jeniza said...

dulu dan sekarang..tak banyak berubah..walaupun ati manusia cepat berubah kan..

Dahlia said...

hati manusia hanya akan berubah jika kita sendiri yang mengubahnya..

sakti said...

...hati tak berubah,pendirian jer yg berbeza,fikiran yg berselerak akal yg menyusun...dahlia,seindah nama secocok wajahnya...pernah tak terfikir,naper wajah anda dinamakan dahlia,sedangkan wajah lain juga ada mata,hidung,mulut...tepuk dada tanya hati,pasti akal yg akan memberikn jawapan...salam perkenalan...i nk g penang...tp xder kwn nk guide..huhuhu

Dahlia said...

sakit, let me be ur tour guide..
pastu, kalo u sesat..jng salah kan i..i buta map!