Friday, August 14, 2009

Kembali!

selama 3 hari dan 3 malam aku hanya mampu untuk bangun dari katil dah makan ubat..ya aku demam,batok..selsema aku pula kejap ada kejap hilang..dia main-main dengan aku.
ubat memberi kesan yang teruk kepada ku...aku tidak boleh bangun dan membuat aktiviti harian seperti biasa..
aku hanya mampu baring dan baring sahaja..aku rasa kan aku tak berguna lagi..akhirnya aku dibawa ke hospital.papa aku yang membawaku..
ye dia risaw kerana H1N1 semakin seruis..
doktor mengesahkan aku hnya demam biasa..alhamdulillah..demam aku pun sudah kurang..aku boleh bangun..aku high dengan meds..aku rasa terapung sahaja..mungkin ubat batok itu..atau aku yang ambilnya terlalu bnyk..overdose kata mereka..aku terpaksa kerana tidak tahan dengan batok yang semakin teruk..ya aku makin sihat terima kasih ubat-ubat yang terlalu bnyk! setiap kali aku bangun dari tidur untuk makan ubat, dan aku tidur balik kerana ubat itu..
aku semakin boring.tetapi kau tidak boleh bangun..kerana aku pening untuk berjalan..makan? aku tak sentuh pun..aku makan ubat tanpa makan apa-apa terlebih dahulu..ramai yang bising..tetapi aku hanya nmpk ubat dan segelas air dihadapan aku..itu lah yang aku capai..seksanya..sudah lama aku tidak sakit begini..aku sudah serik..harap aku tidak sakit lagi..ya Allah tolong kuat kan semangat aku..sudah lama aku tidak update blog aku..aku sibuk,demam,tidak ada masa..
terlalu dengan kerja di restorant dan wimax..aku tiada masa untuk pandang blog aku lagi..apa-apa pun aku rindu blog aku..muahh! *untuk blog aku yeahh!*


cukuplah tentang sakit aku nih..


aku ingin memberi tahu sesuatu, aku rasa takut. baru-baru ini aku selalu bermimpi..bukan mimpi kosong..mimpi yang bahagia segalanya..aku mimpi tentang 'Ghost'..anda tahu apa itu? sudah 2 hari berturut-turut..adakah hanya mimpi atau...aku tak tahu..aku hanya takut..dah la aku demam..mimpi begitu pula..aku tak boleh terimanya..walauapa pun aku hanya anggapnya sebagai mimpi yang patut dilupakan..
aku juga banyak kali mimpi aku patah gigi..kata orang yang lebih pengalaman,mimpi patah gigi membawa maksud yang buruk..aku pelik..aku mimpi aku patah smua gigi aku dan aku gigit kembali gigi itu untuk lekatkannya kembali..sampaikan berdarah-darah..Ya Allah..apakah mimpi-mimpi itu? aku taktu..tetapi kau kuat kan semamgat aku..harap tiada apa-apa..aku bangun basuh muka dan kembali tidur kerana ubat itu membuatkan aku mengantuk..mimpi itu tidak muncul hanya semasa aku memgambil ubat tetapi, sebelum aku demam jugak aku mimpi aku patah gigi segala..
aku semakin takut apabila memikirkannya..aku hanya akan kuatkan semangat dah terus berdoa agar ia hanya mimpi,dan kekal sebgai mimpi..
:)

4 comments:

asbesstos said...

Herm..sekarang xtaulah nak cakap..kebetulan or ape.. H1N1 tinggi kes..dan dalam masa sama org kene demam pun ramai sangat.. goodlah kalau u dah sehat..

neway.. kalau deman2 cmtu..mmg banyak mimpi2 buruk datang.. sebab masa tu badan kita lemah dan ada benda lain senang mengacau.. so hope kuatkan semangat dan take care of urself... Mimpi mainan tidur..

Dahlia said...

aabesstos,
tq! mimpi-mimpi itu datang bukan saja time sakit..hmm agak risaw ye..anyway tq!
;)

triple x malaya said...

daisyat mimpi kau ni...selalu orang mimpi patah gigi satu je..kamu plak semua...ni dah kire mimpi ngeri ni...

Dahlia said...

triple x malaya,
kan? scary nya!!!