Monday, September 28, 2009

Raya

Raya sudah seminggu berlalu..

Raya di Taiping,Perak dan Kuala Lumpur tahun ini..pada mulanya aku tak mahu ke KL..tah mengapa..mungkin kerana aku tahu raya tahun ini akan sunyi..atau mungkin aku sudah plan dengan rakan-rakan di Penang membuatkan aku malas untuk ke KL..


Hari pertama Raya..

bertolak ke Taiping,Perak selepas sembahyang raya..highway tak seperti hari-hari lain..tak banyak kereta..radio memainkan lagu-lagu raya.
alangkah seronoknya di dalam kereta..kami sekeluarga berpakaian baju melayu dan baju kurung..sebelum bertolak kami sempat juga kami beraya dengan jiran-jiran..
selama sejam perjalanan,kami tiba di kampung..saudara-mara ramai ada..
kami bersembang lama bersama..makan dikampung memeng best..kuih raya banyak..pilih je nak yang mana..
kami beraya dengan kawan-kawan aunty kat Taiping..suasana raya di Taiping amat berbeza..
dan tahun ini,Farid dah Nana bermalam sekali di kampung..dah lama kami tak bermesra begini..
Farhan kerja di hari raya..lamanya xjumpa dia..rindu taw x?Malam tuu aku tdo atas sofa..yg single sofa tuu..wahh! pagi tuu memang kebas ye kaki2..:)

Hari Kedua Raya

bertolak ke KL agak lewat..dalam kul 1 mcm tuu..lepas makan tengahari, asu masak mee kari..woahh!!:) sedap nya!! so on the way ke KL..xde halangan..tp papa mcm penat..
sampai JJ kat ampang AU2..uncle La n aunty Linda pick us up..off to Putera Heights..betoi apa aku eja nih? whatever..haha..smpai pun dah agak lewat..sleep tros...

Hari Ketiga Raya,

Its a karoke day!! sampai ke Malam..well the familys datang then Uncle Amir thinks that we need mic for karoke..then they(papa,Uncle Amir and Uncle La) off to...i dun really know where..den get back home with 2 mics! haha..apa lg..settings the stereo smua..den lets boogie!
hehe..well everyone sings..sue je x..well dia ckp dia malu..to0 bad..her voice kinda ok..well x nak show dekat Family..but kalo kat umah..siap style2 lg oww..hehe..oww..the most shocking part! aku nyanyi gak! hehe..cindai! i know! WTH kan! smua salah aku la..time org nyanyi kau gatai g ikot2 nyanyi sama..hehe.Aunty Linda laa..dia ckp hye!! Dahlia pandai nyanyi sedap suara dia..meh mic!! hahaha..dem!
*sorry im in a hurry so tulis mcm xkan tulis :)

senang cerita,Raya 2009 was ok! siyes! i love it! but Grampa,i miss him..sumpah! bila kat umah Uncle Lee,tgk bilik grampa,sofa yg dia selalu duduk..ermm..ok dah laa..
till soon! bubye!!

2 comments:

MiSs aNySs said...

ooooo.. i br taw u pndai nyanyin sora u sdap.......... afta ths siap lah u~

Dahlia said...

anyss,
no!!! aunty i laa..pandai2 je dia kan..sora mcm katak memanggil hujan! :)