Friday, October 30, 2009

kalau aku mati hidup kembali

sesetengah benda yang kita buat kadang-kadang kita rasa macam nak patah balik..
harap kita tak lakukan benda yang kita lakukan itu..
kalau lah kita boleh buat sedemikian..
lebih bahagia hidup ini..lebih tenang hati ini..lebih senang jalani kehidupan ini..
banyak benda yang aku mahu ubah..
dia,kamu,mereka..
aku mahu ubah..
aku hanya manusia..
buat salah tak terkira..
engkau pun sama..
manusia juga..

kalau aku boleh ubah? aku akan ubah diri aku menjadi seorang yang hatinya keras..
kalau aku boleh ubah, aku nak jadi seorang yang kuat berusaha...
kalau aku boleh ubah..kau akan aku buang jauh dari mata..
kalau aku boleh ubah..aku tak kan senang memparcayai seseorang..
kalau aku boleh ubah..aku tak akan sakitkan hati orang aku sayang..
kalau aku boleh ubah..aku mesti buat yang terbaik dalam hidup aku..
tetapi sesuatu aku tak akan ubah selamanya..

aku tak akan ubah..nama aku.Dahlia Binti Mazelan
aku tak akan ubah..rasa bahagia aku bersama Taufik
aku tak akan ubah..rasa bahagia aku bersama kawan-kawan.
aku tak akan ubah..mereka yang selalu ada dalam darah aku.
aku tak kan ubah keluarga aku yang satu..
aku juga tak akan ubah pendirian aku sebagai Dahlia Mazelan..
mereka benci aku?
apa aku kisah..
aku? tetap Dahlia..
dan engkau? tolong sedar diri engkau..sebelum semuanya terlambat
dan ramai membenci..
ps: bagi sesiapa yang membaca,aku hendak beritahu aku sayang semua.
pss:kalau ada yang terasa,baguslah..ubah diri anda..

12 comments:

Topet Hidayat said...

Just face the reality ek syg? i always love u...

Dahlia said...

baby,
tq baby..:)

Aiza J said...

peredaran masa boleh membuatkan manusia berubah. Tapi kadang2 manusia ni sendiri tak sedar yg diri dia dah berubah. =)

Dahlia said...

Aiza,
true..but really? friends mmg susah nak cari..kalau ada pun..back stabber jugak! tak pun ada la saaj tak kena..manusia mana sempurna? :)

kersani said...

macam tuju pada seseorang.

tapi suatu usaha yg baik sebb tak nampak sgt.

hehehe..... :P

Dahlia said...

kersani,
hehe! :)

t h e a f i q said...

kalau saya boleh ubah
saya nak ubah semua kesilapan saya yang dulu
kalau saya boleh ubah
saya nak ubah memori saya dan dia lewat waktu itu

dan saya takkan ubah
diri saya yang terlalu perlukan perhatian
dan saya takkan ubah
diri saya yang kuat makan =D

Dahlia said...

afiq,
:) baguskan kalau kita boleh ubah semua yang kita buat salah itu..
lia pun tak kan ubah diri lia yang kuat makan dan tidur! :P

Precious said...

Wherever u lead urself to, jangan sampai tak jumpa jalan balik, k! Tapi kalau sampai ke tempat yg lebih cantik d bomb, stay je, tak yah balik! Hih hiii ... apa aku melalut ni!! HIh hiii ...

Dahlia said...

Precious,
i baru nak tny..apa u melalut n merapu nih? hahaha!!

Topet Hidayat said...

mcm mchl jackson je ayat bawah skali tuh... ang minat mchl jackson ke ape???

Dahlia said...

ha??