Wednesday, November 18, 2009

senyuman tak semestinya ikhlas

hari ini, 18hb 12 2009
aku rasa diri aku kosong.
aku tak dapat tidur lena.
setiap jam aku terjaga, terkejut.
padahal mimpi apa pun tidak..
cuma hati aku tak tenang.
jantung aku berdegup laju tanpa sebab.
aku takut jugak.
tangan aku terketar-ketar tanpa sebab.

adik ku? selamat hari lahir..ibu cakap "tak nak buat video kat iskandar?"
aku hanya diam.tak dapat berkata-kata.ibu perli aku pulak.
aku dah mintak permission kat ibu.
aku nak jumpa sue..
ibu bagi aku pergi.
tapi aku kasihan ibu pula..
kerja di restaurant banyak.
papa pun nampak penat je..
patut ke?
ermm.tak apa..mungkin nanti la..aku di penang pun tak lama..
aku masih keliru.tak dapat berfikir..
kenapa semua nih terjadi sekarang..aku rimas.aku takut.aku marah.aku sedih.aku mcm org gila sekarang.nanti tiba-tiba org dapat berita Dahlia masuk wad org gila..haha! hebat mcm dalam novel cerita aku nih..
ehh? aku merapu.sekarang aku fokus kat UiTM tu..barang yang nak dibeli semua.
ermm,sapa nak teman aku nih? tak apa..pergi je sorang.:)
medical check up lagi.
aduhai..banyak cerita!
Dahlia? kuat Dahlia!!

9 comments:

teRi said...

kuat k dahlia? hidup jauh lagi perjalanan dia.. rajin2 la ingt kt keluarga. kalo susah ati, cuba ingt2 kt keluarga.. mereka lebeh memerlukan anda..

hmm.. kalo teri duk penang, teri da dtg teman dahlia. dahlia jaga diri bebaik eh.

di sebalik semua dugaan ni, pasti ada hikmahnya. pecaya la. cuma perlu tabah je hadapi semua ini.. nanti kt uitm, hidup dahlia akan berubah.. jadi orang baru. blaja baik2 tau. jgn sia2 kan peluang yg dahlia tunggu selama ni.

sekali lagi, jaga diri bebaik.. b strong. daa

Dahlia said...

teri,
terimakasih teri..
ye lia akan belajar sungguh2!
u to0! jaga diri ok teri? :)

asbesstos said...

time nak isi form masuk U... nak isi borang loan.. itulah perkara menjengkelkan bagi saya dalam kehidupan.. tak sanggup sambng degree..hahaha

kersani said...

:D

aiSyaLiciOus said...

ala sedey jek luahan hati neh..hehe..
b strong babe!
hehe,,link ur blog k...
DAHLIA,,chayok2!!

Dahlia said...

asbesstos, yeke? huhuhu! penat!!

kersani,
:)

Aisya,
i will! :)

Cipi said...

Iam not liking this one bit though..

But.. believe me it will make u a hell lot stronger..

hand shaken.. heart beat disorder.. we all fell the same when we broke up..

its time to 'build' ur own self stand with your own 'two feet'

bawalah Dahlia yang ceria and full of happiness that we all know to UiTM.. its a Good start.. to be Independent..

May Allah Plan Something better for you there.. Amin..

Dahlia said...

cipi,
terimakasih :')

aDILriDZ said...

lwk la mk u.. hehe